Wprowadzenie przez kliniki stomatologiczne tzw. Koordynatora leczenia (ang. treatment coordinator), może zwiększyć obroty placówki nawet o 60 proc.
– Promujemy anglosaski model funkcjonowania kliniki stomatologicznej, w której ważną funkcję spełnia tzw. koordynator leczenia. Zachodnie kliniki, które taki model wdrożyły zanotowały nawet 60% wzrost obrotów- zauważa Krzysztof Sokalski, prezes MFG. Obecnie właściciel marki MediRaty prowadzi testowe szkolenia w tym zakresie w 3 klinikach. – Monitorujemy efekty zmiany i chcemy wykorzystać doświadczenia właścicieli i lekarzy w tych klinikach, po wprowadzeniu koordynatora- zapowiada prezes.
Testy te są w pełni finansowane przez MFG. – Wprowadzenie koordynatora daje korzyści klinice, a przez to i nam – tłumaczy Krzysztof Sokalski. W klinice pacjent dostaje pełną i zrozumiałą informację o leczeniu. Jest zaznajamiany z wariantami leczenia, oraz alternatywnymi kosztorysami, dzięki czemu nie musi wyszukiwać tańszych opcji. – Przekonany do celowości leczenia pacjent nie rozważa opcji leczyć się lub nie, a jedynie jak sfinansować to leczenie. W takiej sytuacji koordynator leczenia podaje opcję ratalną jako jeden z kilku wariantów finansowania leczenia. Daje nam to znaczące zwiększenie biznesu w klinikach, w których pojawia się stanowisko koordynatora. Sposób zapłaty za leczenie przestaje być tematem tabu, a staje się jedną z integralnych części usługi stomatologicznej świadczonej w gabinecie – konkluduje prezes.
Popularyzacja funkcji koordynatora leczenia to tylko jeden z elementów strategii, który ma pozwolić warszawskiej spółce na skokowe zwiększenie skali działalności. – Mamy pomysł i opracowaną długofalową strategię dla firmy. Obecnie skupiamy się nad wyborem najbardziej optymalnej dla nas ścieżki finansowania. Rozważamy różne scenariusze, w tym wejście na giełdę. Ostateczne decyzje podejmiemy do końca wakacji- zapowiada Krzysztof Sokalski.
Dodatkowe środki pomogą spółce umocnić pozycję lidera w kategorii medical consumer finance, zintensyfikować komunikacje z rynkiem i powiększyć portfolio placówek współpracujących z obecnych ponad 5 000 do 9 000. – Rynek medical consumer finance jest wciąż w Polsce w początkowej fazie rozwoju. Dlatego potencjał jest ogromny- podkreśla prezes. W krajach Europy zachodniej takich jak Włochy, Hiszpania czy Niemcy nawet do 60% prywatnie opłacanych procedur stomatologicznych jest finansowana przez pacjentów z wykorzystaniem produktów kredytowych. W Polsce ten odsetek jest wielokrotnie niższy. Dotyczy to także innych dziedzin jak ortopedia czy okulistyka. Coraz większy popyt na finansowanie ratalne można zaobserwować również na szybko rosnącym rynku medycyny estetycznej.