NOWOŚĆ!Już dziś zapisz się, aby otrzymywać nasz newsletter! Zapisz się 

AktualnościCo? Gdzie? Kiedy?

Koordynator leczenia szansą na rozwój

Wprowadzenie przez kliniki stomatologiczne tzw. Koordynatora leczenia (ang. treatment coordinator), może zwiększyć obroty placówki nawet o 60 proc.

– Promujemy anglosaski model funkcjonowania kliniki stomatologicznej, w której ważną funkcję spełnia tzw. koordynator leczenia. Zachodnie kliniki, które taki model wdrożyły zanotowały nawet 60% wzrost obrotów- zauważa Krzysztof Sokalski, prezes MFG. Obecnie właściciel marki MediRaty prowadzi testowe szkolenia w tym zakresie w 3 klinikach. – Monitorujemy efekty zmiany i chcemy wykorzystać doświadczenia właścicieli i lekarzy w tych klinikach, po wprowadzeniu koordynatora- zapowiada prezes.

Testy te są w pełni finansowane przez MFG. – Wprowadzenie koordynatora daje korzyści klinice, a przez to i nam – tłumaczy Krzysztof Sokalski. W klinice pacjent dostaje pełną i zrozumiałą informację o leczeniu. Jest zaznajamiany z wariantami leczenia, oraz alternatywnymi kosztorysami, dzięki czemu nie musi wyszukiwać tańszych opcji. – Przekonany do celowości leczenia pacjent nie rozważa opcji leczyć się lub nie, a jedynie jak sfinansować to leczenie. W takiej sytuacji koordynator leczenia podaje opcję ratalną jako jeden z kilku wariantów finansowania leczenia. Daje nam to znaczące zwiększenie biznesu w klinikach, w których pojawia się stanowisko koordynatora. Sposób zapłaty za leczenie przestaje być tematem tabu, a staje się jedną z integralnych części usługi stomatologicznej świadczonej w gabinecie – konkluduje prezes.

Popularyzacja funkcji koordynatora leczenia to tylko jeden z elementów strategii, który ma pozwolić warszawskiej spółce na skokowe zwiększenie skali działalności. – Mamy pomysł i opracowaną długofalową strategię dla firmy. Obecnie skupiamy się nad wyborem najbardziej optymalnej dla nas ścieżki finansowania. Rozważamy różne scenariusze, w tym wejście na giełdę. Ostateczne decyzje podejmiemy do końca wakacji- zapowiada Krzysztof Sokalski.

Dodatkowe środki pomogą spółce umocnić pozycję lidera w kategorii medical consumer finance, zintensyfikować komunikacje z rynkiem i powiększyć portfolio placówek współpracujących z obecnych ponad 5 000 do 9 000. – Rynek medical consumer finance jest wciąż w Polsce w początkowej fazie rozwoju. Dlatego potencjał jest ogromny- podkreśla prezes. W krajach Europy zachodniej takich jak Włochy, Hiszpania czy Niemcy nawet do 60% prywatnie opłacanych  procedur stomatologicznych jest finansowana  przez pacjentów z wykorzystaniem produktów kredytowych. W Polsce ten odsetek jest wielokrotnie niższy. Dotyczy to także innych dziedzin jak ortopedia czy okulistyka. Coraz większy popyt na finansowanie ratalne można zaobserwować również na szybko rosnącym rynku medycyny estetycznej.

Powiązane artykuły
PACJENTAktualności

Mam dziecko z AZS

Jak choroba wpływa na finanse i perspektywy zawodowe rodziny. W marcu i kwietniu Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych – w ramach kampanii „Zrozumieć…
AktualnościWszechstronny lekarz

Równi w domu – równi w pracy. To się wszystkim opłaca

W wyniku wejścia w życie dyrektywy work-life balance, rośnie liczba ojców korzystających z urlopów rodzicielskich. W 2023 roku już 19 tys. ojców skorzystało…
Co? Gdzie? Kiedy?Aktualności

24 kwietnia to Międzynarodowy Dzień Świadomości Zagrożenia Hałasem

Jedną z najbardziej widocznych globalnych zmian na świecie, w tym również w Polsce, jest postępują­ca urbanizacja przestrzeni. Proces ten przyniósł wiele korzyści,…
Zapisz się, aby otrzymywać nasz newsletter