NOWOŚĆ!Już dziś zapisz się, aby otrzymywać nasz newsletter! Zapisz się 

ZACHOWANIA SAMOBÓJCZE DZIECI I MŁODZIEŻY A MOŻLIWOŚCI SZKOŁY

25 May 2022

14:00 / 16:00


Termin szkolenia 25.05.2022 (środa) godz. 14.00 – 16:00

Zapraszamy nauczycieli, pedagogów i psychologów oraz innych pracowników sektora edukacji szkół podstawowych i ponadpodstawowych na bezpłatne szkolenie na temat kryzysów zdrowia psychicznego i depresji wśród dzieci i młodzieży, które odbędzie się w wersji on-line.

To druga część szkolenia dla nauczycieli, podczas którego będziemy mówili o zachowaniach samobójczych dzieci i młodzieży oraz podpowiemy jakie są możliwości szkoły w ramach reagowania na ujawnienie zachowań autoagresywnych.

Szkolenie realizowane jest w ramach kampanii społecznej Forum Przeciw Depresji, która została objęta patronatem merytorycznym Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego i  Polskiego Towarzystwa Suicydologicznego. 

Rejestracja 
Aby zarejestrować się na szkolenie należy wypełnić formularz dostępny pod linkiem poniżej:

SZKOLENIE DLA NAUCZYCIELI „ZACHOWANIA SAMOBÓJCZE DZIECI I MŁODZIEŻY” (cz.2) [25.05.2022] (clickmeeting.com)

Udział w szkoleniu jest bezpłatny.

* Ilość miejsc ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń
*Materiały edukacyjne będą dostępne w formie online
*Możliwa jest wysyłka materiałów w wersji drukowanej, dla tych uczestników, którzy podczas rejestracji podadzą adres do korespondencji
*Potwierdzeniem rejestracji jest otrzymanie od organizatorów wiadomości e-mail z informacją o wpisaniu na listę uczestników szkolenia

SZCZEGÓŁOWY PROGRAM:

Zachowania samobójcze wśród dzieci i młodzieży – jak im przeciwdziałać w szkole – 60 min.

Jolanta Palma –  interwent kryzysowy, suicydolożka

Omówienie skali zjawiska, urealnienie uczestnikom zagrożenia, które jest obecne w każdej szkole. Wskazanie sposobów prowadzenia codziennych oddziaływań wychowawczych, które mogą pozytywnie wpłynąć na ujawnienie trudności uczniów. Omówienie poziomów oddziaływań profilaktycznych w szkole, przedstawienie narzędzi, z których warto korzystać w profilaktyce.

  1. Epidemiologia: dane oficjalne, wskaźnik WHO, badania prowadzone wśród dzieci
  2. Budowanie pozytywnych relacji z uczniami w codziennej pracy nauczycieli.
  3. Poziomy oddziaływań profilaktycznych w szkole.
  4. Narzędzia profilaktyczne.

Powrót ucznia do szkoły po hospitalizacji ze względu na depresję / próbę samobójczą – 60 min.

Lucyna Kicińska – pedagog, suicydolożka, terapeutka narracyjna i koordynatorka platformy „Życie warte jest rozmowy”. Od kilkunastu lat związana z organizacjami pozarządowymi specjalizującymi się w pomocy telefonicznej i online dzieciom i dorosłym w trudnych sytuacjach życiowych.

Przekazanie wskazówek pomocnych w podjęciu przez pracowników szkoły działań wspierających zarówno ucznia/uczennicę po próbie samobójczej/hospitalizacji ze względu na depresję, jak i jego/jej rodziców. Omówienie zasad rozmowy i postępowania z nastolatkami po próbie i ich najbliższymi. Zwrócenie uwagi na rolę środowiska szkolnego w kontakcie z nastolatkiem po próbie samobójczej oraz dobór odpowiednich form wsparcia.

  1. Sytuacja emocjonalna ucznia, który wraca do szkoły po hospitalizacji ze względu na kryzys zdrowia psychicznego
  2. Trudności rodzica związane z powrotem dziecka do szkoły
  3. Sposoby rozmowy i wsparcia, jakie szkoła może zapewnić uczniowi powracającemu do szkoły, a także jego rówieśnikom.

Sesja pytań i odpowiedzi – 30 min.

Zapisz się, aby otrzymywać nasz newsletter

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *