NOWOŚĆ!Już dziś zapisz się, aby otrzymywać nasz newsletter! Zapisz się 

AktualnościCo? Gdzie? Kiedy?

GIF: Reklama Ketonalu Active wprowadza w błąd

GIF nakazał spółce Sandoz Polska zaprzestania emitowania reklamy leku Ketonal Active w trybie natychmiastowym.Zdaniem GIF reklama telewizyjna wprowadza odbiorcę w błąd.

Chodzi o stwierdzenia: „Działa silniej niż najpopularniejsze leki przeciwbólowe” i „Działa silniej”. Także na planszy przed prezentację ww. haseł zamieszczono małą czcionką informację o treści: „25-100 mg ketoprofenu działa silniej niż 400m mg ibuprofenu, 500 mg pareacetamolu, 600-650 mg kwasu acetylosalicylowego, 50-100 mg diklofenaku”. W ocenie GIF przekaz wprowadza widza w błąd, bowiem otrzymuje on informację, że Ketonal Active działa silniej niż inne środki przeciwbólowe, a nie otrzymuje żadnych informacji na temat kryteriów, na podstawie których określono siłę oddziaływania Ketonalu Active oraz przygotowano ranking środków przeciwbólowych.

Źródło: GIF

Powiązane artykuły
AktualnościWszechstronny lekarz

Równi w domu – równi w pracy. To się wszystkim opłaca

W wyniku wejścia w życie dyrektywy work-life balance, rośnie liczba ojców korzystających z urlopów rodzicielskich. W 2023 roku już 19 tys. ojców skorzystało…
Co? Gdzie? Kiedy?Aktualności

24 kwietnia to Międzynarodowy Dzień Świadomości Zagrożenia Hałasem

Jedną z najbardziej widocznych globalnych zmian na świecie, w tym również w Polsce, jest postępują­ca urbanizacja przestrzeni. Proces ten przyniósł wiele korzyści,…
AktualnościPACJENT

PNO, czyli pierwotne niedobory odporności w każdym wieku

PNO obejmują dużą grupę chorób uwarunkowanych genetycznie, nazywanych wrodzonymi błędami odporności. Rozpoznane są u pacjentów w każdym wieku – zarówno u dzieci,…
Zapisz się, aby otrzymywać nasz newsletter