NOWOŚĆ!Już dziś zapisz się, aby otrzymywać nasz newsletter! Zapisz się 

PoradniaWszechstronny lekarz

Rusza wąsata kampania Movember Polska 2018

W listopadzie odbędzie się 5. edycja akcji Movember w Polsce. Celem tego międzynarodowego ruchu jest zwiększanie świadomości na temat chorób nowotworowych wśród mężczyzn. W ramach kampanii w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Warszawie, Katowicach oraz Gdyni odbędą się bezpłatne badania profilaktyczne.

Jak co roku, w listopadzie mężczyźni na całym świecie zapuszczają wąsy, by sprowokować do rozmowy o raku jąder i prostaty. W ten sposób pomysłodawcy akcji chcą uświadamiać, jak ważne są regularne badania i dbanie o swój stan zdrowia. W ramach polskiej kampanii Movember od 2 listopada do 2 grudnia w sześciu miastach zorganizowane zostaną darmowe badania USG jąder, a także – po raz pierwszy – badania poziomu PSA, czyli tzw. markera nowotworowego prostaty.

– Polskie obchody ruchu Movember są unikalne na skalę światową. Jako organizatorzy wyszliśmy poza cel edukacyjny i daliśmy mężczyznom możliwość udziału w bezpłatnych badaniach profilaktycznych USG. Jest to jednak rodzaj badania adresowany przede wszystkim do mężczyzn przed czterdziestką. W związku z tym, że zgłaszało się do nas również wielu panów po czterdziestym roku życia, postanowiliśmy zacząć realizować badania również dla nich – tłumaczy Jakub Kajdaniuk z Fundacji Kapitan Światełko. – Dzięki współpracy z firmą Diagnosis S.A. w tym roku na naszych spotkaniach będzie można również przebadać się pod kątem zmian w prostacie, poprzez szybkie badanie krwi, którego wyniki dostępne są w kilka minut – dodaje.

Według raportu Nationale-Nederlanden „Miej serce do zdrowia” chociaż 79 proc. mężczyzn jest przekonanych o skuteczności ogólnych działań profilaktycznych, to tylko co czwarty uważa, że sam powinien je wykonywać. – Od lat jesteśmy zaangażowani w promowanie profilaktyki zdrowotnej poprzez działania własne oraz współpracę z partnerami społecznymi. Zachęcamy do regularnych badań profilaktycznych i prowadzenia zdrowego stylu życia – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden. – Zauważamy, że choć świadomość Polaków w tym zakresie rośnie, to jednak częściej wśród kobiet. Akcja Movember ma ośmielać mężczyzn do rozmów na temat swojego stanu zdrowia oraz regularnych badań – dodaje.

Tegoroczna akcja jest trzecią edycją bezpłatnych badań dla mężczyzn w Polsce, zrealizowaną wspólnie przez Fundację Kapitan Światełko, Nationale-Nederlanden, Bayer Polska i Diagnosis S.A. Jej ambasadorami w tym roku są znani Youtuberzy Cyber Marian i Chwytak oraz kierowcy rajdowi Kamil Winnicki i Filip Nivette. Wspólnie promują oni kampanię Movember Polska 2018 w teledysku do nowej wersji piosenki „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana w reżyserii Mateusza Głowackiego.

– Dzięki wsparciu ambasadorów i partnerów planujemy rozwiać wątpliwości mężczyzn, którzy obawiają się badań i regularnego sprawdzania swojego stanu zdrowia. Podczas serii bezpłatnych badań chcemy w tym roku przebadać ponad 2000 osób – zapowiada Jakub Kajdaniuk z Fundacji Kapitan Światełko.

Harmonogram darmowych badań profilaktycznych dla mężczyzn:

02 XI – Kraków, Galeria Bronowice

04 XI – Wrocław, Arkady Wrocławskie

09 XI – Poznań, hale MTP

10 XI – Poznań, hale MTP

15 XI – Warszawa, Hala Koszyki

24 XI – Katowice, podczas Mustache Yard Sale

25 XI – Katowice, podczas Mustache Yard Sale

02 XII – Gdynia, CH Batory

Powiązane artykuły
PACJENTPoradnia

Nowa era w diagnostyce i leczeniu raka płuca

– W listopadzie, który jest Światowym Miesiącem Świadomości Raka Płuca, przypominamy o kluczowej roli profilaktyki i wczesnej diagnozy. Rak płuca nazywany jest…
PACJENTPoradnia

Hipofosfatazja, czyli choroba kruchych kości

To rzadkie schorzenie metaboliczne o podłożu genetycznym, które sprawia, że kości oraz zęby stają się słabe, kruche i podatne na złamania. U…
PACJENTPoradnia

Czy Polacy jedzą jabłka? Są przecież zdrowe

– Tendencja spadkowa w spożyciu jabłek w Polsce może wynikać z obecności na rynku krajowym coraz większej liczby innych owoców, w tym…
Zapisz się, aby otrzymywać nasz newsletter